
A Las Vegas-i Harry Reid Nemzetközi Repülőtér északnyugati csücskében áll egy terminál, amihez jelöletlen, pontosabban egyetlen pirosas-narancssárgás, néha kék csíkkal megjelölt repülőgépek csatlakoznak. A Google térképen egyetlen névvel látják el: AECOM hangár, ami az építmény gyártójára és fenntartójára utal. Nem véletlen a nagy titkolózás: a terminálból a Janet becenévre keresztelt szupertitkos „légitársaság” indít gépeket, amit legfőképp az Egyesült Államok légiereje használ.
A Janet tulajdonképpen egy mozaikszó, ami két dolgot is jelenthet:
- vagy a „Just Another Non-Existent Terminal” (csak még egy nem létező terminál),
- vagy a „Joint Air Network for Employee Transportation” (közös légi hálózat az alkalmazottak szállítására) kifejezések rövidítése lehet.
A repülőgépek a hadsereggel szerződésben álló alvállalkozások alkalmazottait, a védelmi minisztérium dolgozóit és katonai személyzetet szállítanak a speciális hozzáférési program létesítményeihez (Special Access Program Facilities, SAPF). A Janet azért érdekli különösen az embereket, mert ilyen titkos katonai létesítmény például az 51-es körzet is, ami állítólag ezeknek a repülőgépeknek a fő célpontja.
A Janet 1972-ben kezdte meg működését, először Las Vegasból a Groom-tavi Homey repülőtérre ment, ami az 51-es körzetben található. Azóta szúrták már ki más repülőterek környékén is, de az érdeklődők legtöbbször az 51-es körzet felé követik a nyomát, már amikor megjelenik a nyilvános repülőgép-követőkben. Az út mindössze 25 perc a Harry Reed reptértől, de mivel a területre máshogy nem igazán lehet bejutni, a Janet-gépek jelentik a legkézenfekvőbb opciót.
Bár az, hogy a Janet pontosan kiket szállít és hova, illetve hogy évente hányszor száll fel és le, szintén titkos, azért találni némi információt róla a neten. A társaság jelenleg tizenhárom géppel működik, hat Boeing 737-600-as és hét kétmotoros Beechcraft turboprop alkotja a flottát. A társaság fő működési területe, vagyis az 51-es körzet 2007 óta már rendelkezik saját ICAO repülőtéri azonosítóval, KXTA néven, a gépeket pedig WWW-előtaggal lehet megtalálni. Sőt, a repüléskövető weboldalakon, mint például a FlightAware és a FlightRadar24, követhetők egy darabig a Janet-gépek, bár nem mindig élőben, és nem a teljes útvonalon.
A cikk írásakor például a FlightRadar24 szerint éppen volt egy Janet a levegőben, ami a kaliforniai Palmdale-ből (ahol az amerikai légierő termelési repülési teszttelepe is található) tartott Las Vegas felé, egy darabig lehetett is követni, de aztán a Papoosa-tótól nem messze, a Sedan-kráter környékén eltűnt a radarról – talán nem meglepő, hogy ezt a területet egyetlen hegy, a Papoosa-hegy választja el az 51-es körzettől. A repülési előzményekben jól látszik, hogy a gép gyakran nem adja meg a leszállási vagy felszállási helyszínét, de jórészt Las Vegas és Palmdale környékén közlekedik.

Bár nem tudni, hogy pontosan kik utaznak a gépekkel, és kik vezetik őket, időről időre felbukkan egy-egy álláshirdetés, legalább is a The New York Post egyik cikke szerint biztosan. A hirdetés az AECOM oldalán jelent meg még 2018-ban, olyan légiutaskísérőket kerestek vele, akik alkalmasak lehetnek szupertitkos kormányzati munka elvégzésére is. Ez azt jelenti, hogy a légiutas-kísérők megkapnák a legmagasabb biztonsági minősítést, és kormányzati titkok is a birtokukba juthatnak. A hirdetés szerint „a jelölteknek képesnek kell lenniük megbirkózni az olyan szokatlan eseményekkel, mint a gépeltérítés vagy a bombafenyegetés”.
Persze a Janetnek valószínűleg az 51-es körzet miatt lett ekkora hírneve, egyébként egy nagyrészt ismert, de titkos katonai támaszpontokra dolgozókat szállító flottáról van szó. A Wikipédia szerint a Janet megy még a China Lake-i Haditengerészeti Légifegyver-állomásra, az Edwards Légierő-bázisra és a Tonopah Tesztbázisra, ez mind izgalmas célállomás, hiszen szintén titkos katonai telepekről van szó, de az 51-es körzet a köré gyűlő történetek miatt mégis csak a legizgalmasabb desztinációja a katonai légitársaságnak.
Hogy pontosan most mi zajlik az 51-es körzetben, értelemszerűen csak azok tudják, akik ezzel foglalkoznak. Egyes források szerint a területen az amerikai hadsereg még mindig kémrepülőgép-fejlesztéseket végez, más források szerint átnyargaltak a drónokra, a projekteken pedig nagyjából 1500 ember dolgozhat, köztük sokan éppen a Janet-flottával ingáznak Las Vegasból.