Idén akár további 10-20 százalékkal is drágulhatnak az új autók

418

Az autóipari cégeknek is csapás a magas energiaár, idézte az MTI a Világgazdaság pénteki cikkét.

A lap azt írta, hogy tavaly 15-20 százalékkal esett a magyarországi autóipar teljesítménye a globális nehézségek miatt, ez pedig rányomta bélyegét a beszállítói láncok teljesítményére is.

A 750-800 hazai járműipari beszállító idei eredményességét az energia- és az alapanyagárak alakulása határozhatja meg, szakmai szövetségük legalább tíz-, de akár húszszázalékos drágulást sem zár ki a szektorban ebben az évben.

Az ágazatban jellemzően kis- és közepes vállalkozások működnek, amelyek a kedvezőtlen piaci hatásokra hatékonyságjavító intézkedésekkel reagálnak, ám az eszköztáruk kimerülőben van.

Tavaly a globális mikrocsiphiány miatt álltak le időszakosan a magyarországi gyárak. Az autóipar új típusú válságának hátteréről itt írtunk részletesen>>>

Mindezek ellenére megállíthatatlan a városi terepjárók (SUV-ok) térnyerése, tavaly januártól szeptember végéig közel másfél milliót adtak el belőlük az Európai Unióban, azaz tizenöt százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!
További élő árfolyamok!