6 milliárd dolláros szerződést kötött Grúzia a mini-Dubajt fejlesztő beruházóval
A mini/maxi-Dubaj körüli botrány miatt elhíresült Eagle Hills 6 milliárd dolláros tervvel terjeszkedik külföldön, ezúttal Grúziában tervez gigaépítkezéseket. A 444.hu a Bloomberg január végi cikke alapján azt írja, a grúz miniszterelnöki hivatal a héten közölte, hogy Irakli Kobahidze miniszterelnök Abu-Dzabiban aláírt egy értékesítési nyilatkozatot az Egyesült Arab Emírségek elnökével Tbilisziben, illetve Batumi és Gonio tengerparti városokban tervezett projektekről. Az Eagle Hills Properties LLC az az ingatlanfejlesztő, ami az eredeti tervek szerint a rákosrendezői mini/maxi-Dubaj néven futó beruházásért felelt volna.
Mohamed Alabbar, a fejlesztőcég elnöke szerint lakásokat, kiskereskedelmi létesítményeket, parkokat, iskolákat és kereskedelmi területeket fognak építeni Grúziában. Mohamed Alabbar neve onnan lehet ismerős, hogy ő áll a Belgrade Waterfront nevű szerb gigaberuházás mögött is. A három és fél milliárd dolláros projekt kísérteties hasonlóságokat mutat a mini-Dubaj projekttel, tavasszal a Telex is megnézte, mit tud Belgrád verziója. Az emirátusi üzletember szűk egy éve arról beszélt, a magyar projekt túlmutat a puszta ingatlanbefektetésen, Magyarország történelmi jelentősége, kulturális élete és jövőbeli ambíciói iránti mély tiszteletüket és csodálatukat is mutatja. Szerinte a projekt nemcsak teljesíti, de túl is szárnyalja majd az elvárásokat. Alabbar egy albániai beruházásával kapcsolatban a pénzmosás vádja is felmerült.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón bejelentette, hogy a főváros az elővásárlási joggal élve megveheti a Rákosrendező területét, ahol nem kell megépíteniük azt, amit a dubaji beruházó tervezett oda. A Rákosrendezőre tervezett beruházás körül január közepén pörögtek fel az események, miután a kormány eladta a területet az Eagle Hills csoportnak. Kiderült viszont, hogy a kormány, illetve az arab befektető terveinek a főváros tehet keresztbe, ugyanis a főváros cégének, a Budapest Közműveknek (BKM) elővásárlási joga van a területre, amivel végül éltek is.