Drágám, a mosóporok összementek!

A Procter and Gamble bejelentette, hogy több tucat termékének a mérete összemegy. Ide tartozik több Ariel mosószer, mosógél, kapszulák, a Lenor öblítő és a Swiffer portörlő – írta meg a Portfolio.

Az infláció egy mindenki által figyelt, de igen trükkös mutató. Az emberek rendre sokkal nagyobb drágulást észlelnek, mint amit a statisztikai hivatalok kimutatnak. Ennek a legfőbb oka egyébként a minőségi előrelépés. Vagyis, ha valaki úgy érzi, hogy ő többet költ a telefonjára, drágábban vett tévét, akkor az eladók és főleg a statisztikai kimutatásokat készítők azt mondják, hogy ez biztos így van, de ez nem összehasonlítható, ez már egy szélesebb szolgáltatást tartalmazó internetes csomag, vagy ez már egy jobb tévé. Így persze olykor elég nehéz is összehasonlítani az árakat, hiszen 2025-ben senki nem vesz már 1985-ös technológiai szinten levő tévét, a mai kiflik lehet, hogy jobbak, mint a tíz évvel ezelőttiek, igaz vannak olyan termékek (liszt, benzin, vízszolgáltatás), ahol talán nincs ilyen belső változás.

Magyarországon azonban olykor olyan is lehet, hogy valójában van infláció, de a vevő nem veszi észre,

hiszen ki az, aki észreveszi például, ha a zizis zacskóban 24 szem zizivel, 3 gramm termékkel kevesebb van.

A fogyasztókat így megtévesztő torzítás, a zsugorfláció ellen mindenesetre fellép a kormány, ez ugye a „nem a szánk nagy, hanem a zsemle kicsi” mottójú történet, amikor a fogyasztó ugyan nem a termék árának emelkedését látja, hanem a termék mérete csökken az új kiszerelésben.

Ha valaki sokáig 0,5 literes sört árult 377 forintért, majd átáll a 0,45 literes kiszerelésre, de azt már csak 370 forintért adja, akkor a hűséges vevő érezhetne akár árcsökkenést is, de valójában áremelést szenvedett el, mégha nem is biztos, hogy könnyen észreveszi, hogy egy jó korttyal kevesebb sört kapott.

A kormány mindenesetre előírta, hogy erről a gyártóknak és a boltoknak tájékoztatást kell adni a hatóságok felé. Mégpedig a szabály minden olyan előrecsomagolt termékre vonatkozik, amelyet 2020. január 1. és 2023. július 1. között forgalmaztak, és amely megtalálható az 1 milliárd forint árbevételt meghaladó üzletek polcain.

A Portfolio cikkéből tudhatjuk, hogy a zsugorodás most elérte a mosószereket, illetve az öblítőket. A Procter And Gamble Hungary több tucat Ariel mosószer, kapszula és gél, valamint öblítő méretének csökkenéséről tett bejelentést a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi hatóságnak, a cikk részletesen is felsorolja a változásokat.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!
További élő árfolyamok!