Taroltak a filléres kínai termékek, 110 milliárd forintot költöttek el a magyarok 2024-ben a Temun

2025. február 13. – 07:40

Másolás

Vágólapra másolva

1037

2024-ben minden ötödik forintot valamelyik globális e-kereskedelmi óriásnál költöttek el az online vásárló magyarok – írja a Forbes a PwC Magyarország Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásának friss adatai alapján.

Az előzetes adatok szerint 2024-ben mintegy 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el a teljes magyar e-kereskedelmi piac. Ennek 17 százaléka, körülbelül 330 milliárd forint volt az importforgalom, amelyet nem belföldi vagy EU-s kereskedők bonyolítottak le.

Az importforgalmat erősítette a Temu. A kínai online kereskedő rendelkezik a legnagyobb vásárlótáborral és rendelésszámmal itthon.

2024-ben a Temu több mint 9 millió teljesített megrendelést hozott mintegy 110 milliárd forintos forgalommal. Az aktív vásárlói bázis novemberre elérte az 1,8 millió főt Magyarországon.

A Temu már 2024 márciusára kilőtt, fél év működés után már 850 ezer vásárlóval rendelkezett. Ezzel már akkor második volt az itthon jelen lévő online kereskedők között, idénre azonban maga alá gyűrte a tavalyi listavezető eMagot is. A kínai piactér nagyságát az is jól mutatja, hogy 2024-ben 4,2 millió fő vett valamilyen terméket online, vagyis az összes vásárló közel fele a Temuról is rendelt árut. 2024 végére vesztett ugyan valamennyit a lendületéből a Temu, de a kutatás szerint az „agresszív marketingkampányukkal” így is sok vásárlót értek el.

A PwC kutatásából az is kiderül, hogy az előzetes adatok szerint a teljes online piac éves bővülése 15 százalék volt 2024-ben, ennek fő motorja egyértelműen az import. A jelentés szerint a hazai és az EU-s kereskedők visszaszorulóban vannak.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 407,35 Ft
USD 353,81 Ft
További élő árfolyamok!